czwartek, 17 kwietnia 2014

Mini mazurki z polewą czekoladową


Skoro za parę dni Święta Wielkanocne to nie może zabraknąć mazurków. Chociaż przyznam się szczerze, że nie miałam w planach w rym roku ich przygotowywać (chyba bardziej z braku czasu niż chęci). Jednak nieoczekiwany "przymusowy" jeden dzień urlopu zmienił moje plany. Zostałam uziemiona w domu, więc postanowiłam nie marnować tego czasu. Postawiłam na prostotę, taką mimi. Przygotowałam 10 małych mazurków z dwoma rodzajami polewy czekoladowej ozdobionej odrobiną bakalii. Serdecznie zapraszam :)

Korzystając także z okazji, chciałabym na te Święta złożyć wszystkim Wam życzenia zdrowia, szczęścia, pogody ducha oraz odpoczynku w rodzinnym gronie. Wszystkiego dobrego!
Daria (joduha.)




Składniki na ciasto kruche:
  • 350 g maki pszennej
  • 200 g schłodzonego  masła
  • 50 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka śmietany 18%

Składniki na polewy czekoladowe:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 100 g białej czekolady
  • 2 łyżka śmietany 18%
  • 4 łyżki masła

Dodatkowo:
  • bakalie do ozdobienia


Do przesianej mąki dodać posiekane na mniejsze kawałki masło, dodać śmietanę, żółtka, cukier puder oraz szczyptę soli. Zagnieść szybko gładkie ciasto. Podsypać mąką i rozwałkować na cienki placek. Podzielić na dowolnej wielkości kwadraty. Ze ścinek ciasta uformować wałeczki i ozdobić według uznania wycięte kwadraty (u mnie zrobiona jest tylko ramka, aby polewa czekoladowa nie wypływała). Ponakłuwać spód każdego ciasteczka. Wstawić do lodówki na ok. 30 min. Po tym czasie przełożyć ciastka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni przez ok 15-20 min. (aż się zezłocą). Studzić na kratce.

Gdy spody naszych mazurków wystygną, można przygotować polewy czekoladowe. Czekolady rozpuścić osobno w kąpieli wodnej i do każdej dodać po 2 łyżki masła oraz po 1 łyżce śmietany. Wymieszać do powstania jednolitych i gładkich mas.

Dekorować spody mazurków rozsmarowując gotowe gorące polewy czekoladowe. Na wierzch układać bakalie. Odstawić do stężenia polewy.

Smacznego!




Przepis dodaję w ramach akcji:

Wielkanocne Smaki - edycja IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...