środa, 18 marca 2015

Bułki z płatkami owsianymi i marchewką



Te bułeczki piekłam już wielokrotnie. Niezawodny przepis z gwarancją smaku :)
Dodawałam do niego już nie raz pestki słonecznika, albo siemię lniane, ale tym razem postanowiłam odjąć trochę mąki pszennej na rzecz tej pełnoziarnistej. Po raz kolejny się nie zawiodłam :) tylko z jednym minusem…. z roztrzepania zapomniałam dodać soli…



Składniki (na ok. 10 szt.)
  • 300 ml letniej wody
  • 14 g świeżych drożdży
  • 1/2 - 1 łyżeczki soli
  • 300 g mąki pszennej chlebowej
  • 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 50 g płatków owsianych
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 100 g marchwi, startej na drobnych oczkach


Przygotować rozczyn (wymieszać drożdże + 2 łyżki mąki pszennej + 50 ml wody) i odstawić do wyrośnięcia. W misce wymieszać obie mąki, płatki owsiane, sól oraz olej. Dodać rozczyn, pozostałą wodę oraz startą marchew. Wyrobić dokładnie na gładkie i elastyczne ciasto. Uformować kule i przykryć do podwojenia objętości ok. 1 - 1,5 h.

Po tym czasie ciasto wyjąć, krótko wyrobić i podzielić na kilka równych części. Z każdej uformować kulę, oprószyć lekko mąką i odkładać na blachę oprószoną wcześniej mąką. Przykryć ręczniczkiem i odstawić do napuszenia na ok. 30 min.

Piec w temperaturze 200 stopni przez ok. 15 min. Ja dodatkowo przed samym wstawieniem do piekarnika (już nagrzanego),  spryskałam go wodą, aby bułeczki miały bardziej chrupiącą skórkę. Studzić na kratce.

Smacznego!


Inspiracja: MojeWypieki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...