piątek, 8 listopada 2013

Mini serniczki dyniowe


Mała przyjemność na zbliżający się dłuższy weekend – mini serniczki dyniowe. Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki, ale ja go delikatnie zmodyfikowałam z braku  w domu  m.in. śmietany kremówki, którą zastąpiłam jogurtem greckim. Wcale nie straciły na swojej delikatności. Zmniejszyłam również o połowę ilość cynamonu, który był dość mocno wyczuwalny w serniczkach. Następnym razem spróbuje je zrobić na spodzie z pokruszonych ciasteczek owsianych, bo przepis jest wart powtórzenia. 





Składniki (na 14 serniczków):
  • 500 g twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 100 ml jogurtu greckiego
  • 2 duże jajka 
  • pół szkl. drobnego cukru do wypieków 
  • 3/4 szkl. puree z dyni
  • 1 łyżka ekstraktu z pomarańczy 
  • 1,5 łyżki mąki pszennej 
  • 0,5 łyżeczki cynamonu 

Składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Podane składniki wymieszać lub zmiksować, ale tylko do połączenia się składników, ponieważ masę serową można niepotrzebnie napowietrzyć, co spowoduje spore opadnięcie serniczków. Blachę do muf finek wyłożyć papilotkami i wypełnić je masą serową.
Piec w temperaturze 150 stopni przez 25-30 min. (do ścięcia). Studzić w uchylonym piekarniku.
Swoje serniczki udekorowałam gorzką czekoladą rozpuszczona w kąpieli wodnej.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...