poniedziałek, 12 stycznia 2015

Magdalenki cytrynowe



 
Po długich poszukiwaniach w końcu upolowałam w dość atrakcyjnej cenie silikonową formę na magdalenki. Od razu na pierwszy rzut, wymodziłam cytrynowe ciasteczka. Wyszły tak dobre, że zrobiłam je ponownie.


Składniki (na 25 szt.):

  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g cukru
  • 100 g roztopionego masła
  • 3 jajka
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny


Dodatkowo:

  • cukier puder do oprószenia


Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. 

Jajka razem z cukrem ubić na puszystą masę. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać łopatką do połączenia się składników. Na koniec dodać skórkę oraz sok z cytryny oraz roztopione masło i całość jeszcze raz wymieszać.

Formę do magdalenek wysmarować masłem (jeśli jest metalowa) i wykładać masę łyżką (na wysokość 3/4).
Piec ok. 10-12 min., po przestudzeniu obsypać cukrem pudrem.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. Nigdy nie próbowałam sama ich upiec, Twoje wyglądają bardzo smakowicie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...