poniedziałek, 23 marca 2015

Sałatkowe ciasto na krakersach



Jak je tylko zobaczyłam od razu wiedziałam, że muszę je szybko zrobić. Do złudzenia przypomina kostkę ciacha, sama się na to nabrałam. Podpatrzyłam je u Kasi i lekko zmodyfikowałam na swoje potrzeby, dodając korniszona i cebulkę. Zastąpiłam także majonez jogurtem greckim. Wyszło rewelacyjnie, a do tego świetnie się prezentowało. Polecam :)


Składniki:

  • 24 szt. krakersów solonych
  • 1 puszka szprotek w sosie pomidorowym
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • 50 g sera żółtego
  • 1/2 cebuli
  •  1 ogórek konserwowy
  • 5-6 łyżek jogurtu greckiego
  • przyprawy: pieprz


Dodatkowo:

  • szczypiorek do obsypania


Szprotki rozgnieść widelcem, dodać do nich pokrojoną drobno cebulę oraz ogórek i pierz. Wymieszać. Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach i dodać do niego 2-3 łyżki jogurtu. Z ugotowanych jajek oddzielić białka i  żółtka.  Białka zetrzeć na tarce o grubych oczkach i dodać do nich 2-3 łyżki jogurtu. 

Na płaskim talerzu wyłożyć 12 szt. krakersów, na krakersach rozsmarować masę serową i przykryć je pozostałymi krakersami. Następnie wyłożyć równo pastę ze szprotek (i tu można wyłożyć olejną warstwę krakersów, ale ja już ją pominęłam), na to pastę z białek. Na wierzch starkować na tarce o drobnych oczkach żółtka. Schłodzić lodówce przez kilka godzin. Przed podaniem obsypać posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...