wtorek, 6 października 2015

Ciasto jogurtowe ze śliwkami

 
Ciasto błyskawiczne w przygotowaniu i zdecydowanie dla miłośników miodowego posmaku w wypiekach.



Składniki:

  • 295 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 duże jajka
  • 50 g płynnego miodu
  • 1 szklanka (250 ml) jogurtu naturalnego (ja dodałam grecki)
  • 150 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego



Dodatkowo:

  • śliwki
  • cukier puder do prószenia



Wszystkie podane składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier należy przesiać.

Do dużej miski wbić całe jajka, dodać miód, jogurt, olej. Wszystko wymieszać np. widelcem tylko do połączenia się składników. Dodać suche przesiane wcześniej składniki i również wymieszać np. widelcem (mieszając w jednym kierunku), tylko do połączenia.

Dno tortownicy (u mnie o średnicy 24 cm*) wyłożyć papierem do pieczenia, boki formy wysmarować masłem. Przelać ciasto, wyrównać (ciasto jest gęste). Na wierzchu poukładać dość gęsto odpestkowane śliwki, rozcięciem ku górze. 

Piec w temperaturze 175 stopni  przez około 40- 50 min., do tzw. suchego patyczka. Studzić na kratce. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!



*ciasto faktycznie mocno urośnie, dlatego idąc za poradą Doroty radzę je zrobić w większej formie i z większą ilością śliwek.

Źródło: Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...