sobota, 10 października 2015

Kapusta w curry

 
Ulubiona sałatka mojego M. Przepis na nią mam od mojej Mamy, która co roku ją przygotowuje. Ja recepturę lekko zmodyfikowałam na swoje potrzeby i taki przepis umieszczam.  Jest bardzo charakterystyczna w smaku, co może nie każdemu przypadnie do gustu. My jednak się nią zajadamy!



Składniki (na ok. 6 słoików po 700 ml):

  • 3 kg białej kapusty
  • 5-6 papryk
  • 2-3 papryczki chilli
  • 5 cebul
  • 1/4 szkl. soli



Składniki na zalewę:

  • 1 szkl. octu 10%
  • 1 szkl. wody
  • 1 szkl. oleju
  • 1 i 1/4 szkl. cukru
  • 1 łyżka przyprawy curry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy



Kapistę poszatkować, papryki oraz cebulę drobno pokroić. Warzywa umieścić dużym naczyniu, zasypać solą, przykryć i odstawić do noc w temperaturze pokojowej, aby warzywa puściły sok (nie będzie go dużo.

Następnego dnia powstały sok zlać. W dużym garnku umieścić wszystkie składniki zalewy i zagotować. Dodać warzywa i całość gotować ok. 20 min.  Przełożyć sałatkę do wcześniej wyparzonych słoików, zakręcić i pasteryzować ok. 20 min. Gorące słoiki ostawić na ściereczkę do góry dnem i pozostawić do całkowitego wystygnięcia.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...