poniedziałek, 28 października 2013

Szarlotka z pianką



Przepis znalazłam w swoich zapiskach kuchennych, ale nigdy wcześniej go nie robiłam. Chyba niektóre przepisy muszą „dojrzeć” zanim zostaną zrealizowane i skonsumowane. Nie zawiodłam się, dlatego polecam i Wam.





Składniki:

Ciasto kruche:

  • 2,5 szkl. maki pszennej
  • 0,5 szkl. cukru (ja dałam troszkę mniej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g masła lub margaryny
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki śmietany kwaśniej lub gęstego jogurtu
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego

Pianka:

  • 4 białka
  • 0,5 szkl. cukru pudru
  • szczypta soli

Ponadto:

  • 0,5 kg kwaśnych jabłek
  • cynamon
  • bułka tarta
 
Wszystkie składniki na ciasto kruche szybko zagnieść. Podzielić na dwie części, zawinąć w folię. Jedną część schłodzić w lodówce, drugą schować do zamrażarki. Jabłka obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w większą kostkę lub w ósemki. Białka ze szczyptą soli ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier puder.
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić ciastem, które było chłodzone w lodówce. Ponakłuwać widelcem. Spód ciasta obsypać bułką tartą, aby wchłonęła nadmiar soku z jabłek. Wyłożyć pokrojone jabłka i obsypać cynamonem. Na jabłka wyłożyć równo pianę. Na wierzch zetrzeć ciasto z zamrażarki. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 50 min.
Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...