niedziela, 22 listopada 2015

Piernik staropolski (dojrzewający) - etap I



To już naprawdę ostatni  dzwonek na przygotowanie piernika staropolskiego.  Ja w tym roku wyrobiłam się z czasem, ale nie wyrobiłam się ze zdjęciami. Swój piernik przygotowałam już tydzień temu, ale zdjęcie zrobiłam dopiero wczoraj (dlatego jest takie nieatrakcyjne).
A jak już to ciasto dojrzeje to będą z niego pierniczki!


Składniki:
  • 500 g miodu naturalnego
  • 1,5 szkl. cukru (lub odrobinę mniej)
  • 250 g masła
  • 1 kg mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 125 ml mleka
  • pól łyżeczki soli
  • 2 torebki (po 40 g jedna) przyprawy korzennej do piernika

Miód, cukier oraz masło umieścić w rondelku i zagotować, do całkowitego rozpuszczenia cukru. Zdjąć z ognia i ostawić do przestygnięcia.

Do wystudzonej masy dodać mąkę, sol, przyprawę do piernika, jajka oraz sodę oczyszczoną rozpuszczoną w mleku. Masę dokładnie wymieszać, przełożyć do kamionkowego, szklanego, bądź metalowego naczynia. przykryć ściereczką lub obwinąć folią, w której należy zrobić dziurki. Odstawić do lodówki na 4-6 tygodni.

Ciąg dalszy nastąpi...


Źródło: Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...