sobota, 25 kwietnia 2015

Wędlina drobiowa marmurkowa z szynkowara


Kolejna propozycja domowej wędliny z szynkowara, tym razem 100% drobiowej. Taką sobie wydumałam na szybko w głowie stoją w kolejce po tanie ćwiartki z kurczaka ;)
Przyprawiałam, że tak powiem na oko, taka moja wariacja, ale w pełni udana. Nie wspominając już nawet o niskim koszcie produkcji takiego domowego wyrobu.


Składniki:
  • 2 kg ćwiartek z kurczaka (ok. 5  większych szt.)
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 1 łyżeczka soli peklującej
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki wędzonej
  • 1/2 łyżeczka czarnego pieprzu mielonego
  • 1/2 łyżeczki suszonych pomidorów z bazylią i czosnkiem
  • 1/2 łyżeczki mieszanki ziół Małgosi
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 100 ml letniej wody


Dzień 1

Ćwiartki pozbawić skóry i kości*. Zmielić w maszynce do mięsa. Pierś z kurczaka pokroić w cienkie paski i wymieszać ze mielonym mięsem. W wodzie rozpuścić żelatynę. Do mięsa dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, sól peklową, wszystkie przyprawy. Dokładnie wszystko wymieszać. Na koniec dodać wodę z rozpuszczoną żelatyną i wyrobić mięso przez kilka minut, aż wchłonie cały płyn, a masa będzie lepka. Woreczek umieścić w szynkowarze i napełnić go masą mięsną, dokładnie ubijając. Zawiązać woreczek, umieścić sprężynę i zakręcić szynkowar. Całość wstawić do lodówki na 24 h.


Dzień 2

Na ok. 2 h przed parzeniem szynkowar wyjąć z lodówki i pozostawić w temperaturze pokojowej. Następnie wstawić go do garnka wypełnionego wodą (ok. 2cm powyżej wysokości mięsa w szynkowarze). Wodę w garnku doprowadzić do temperatury pomiędzy 70 a 80 stopni i gotować ok. 2h. Mięso będzie gotowe, gdy po wbiciu termometr pokaże temperaturę 70-72 stopnie. Szynkowar jeszcze gorący wyjąć z wody, wyciąnąć sprężynę dociskową i zamknąć go ponownie. Ostawić do wystygnięcia, następnie do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc.

Smacznego!


*ja z kości zrobiłam bulion drobiowy, który później porcjowałam i zamroziłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...