środa, 27 sierpnia 2014

Bagietki jogurtowe


Jakiś czas temu nabyłam blachę to wypiekania bagietek. Jakimś cudem udało się ją upchać głęboko w szafce kuchennej i ..... o niej zapomniałam.
Olśnienia jednak doznałam, a żeby go nie stracić (pustki w chlebaku też się do tego przyczyniły) to upiekłam!
Skorzystałam z przepisu Joanny i śmiało mogę go polecić :)





Składniki (na 2 szt.):
  • 250 ml jogurtu naturalnego (ja użyłam jogurtu greckiego)
  • około 400g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli

Składniki na zaczyn:
  • 20 g świeżych drożdży
  • 50 ml ciepłej wody
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 3 łyżki mąki

Dodatkowo:
  • 1 jajko do posmarowania bagietek


Składniki na zaczyn wymieszać ze sobą i odstawić do wyrośnięcia.

Do miski dodać jogurt, sól oraz wyrośnięty zaczyn i stopniowo dodawać mąkę przy wyrabianiu ciasta. Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto (będzie się lekko kleić). Uformować kulę i pozostawić w misce przykryte ściereczką do podwojenia objętości.  

Po tym czasie ciasto szybko wyrobić, podzielić na dwie części i uformować bagietki (można podsypać mąką, aby się nie kleiło).  Bagietki przenieść na blaszkę do pieczenia, przykryć ściereczka i odstawić do napuszenia na ok. 10-15 min. po tym czasie bagietki naciąć ostrym nożem lub żyletką, posmarować rozmąconym jajkiem.

Piec w temperaturze 180 stopni przez 25-30 min.

Smacznego!



Źródło: domowe-wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...